تقویم دیواری 1403

هیچ محصولی یافت نشد.

تقویم دیواری 1403

تقویم دیواری و تعریف کلی آن

تقویم ها انواع زیادی دارند که یکی از پرکاربرد ترین آنها تقویم دیواری است. در این متن در مورد این تقویم، انواع آن، کاربرد ها، مزیت ها، معایب، صحافی و اندازه مطالبی ارائه کرده ایم.

این تقویم یکی از اولین تقویم هایی است که به صورت گسترده توسط شرکت های کوچک و بزرگ و کسب و کار هایی با مخاطب عام استفاده میگردد . در این تقویم فضای بالای صفحه را معمولا برای تبلیغات برند ها یا لوگو شرکت و سازمان در نظر میگیرند.

یکی از مدلهای پرکاربرد تقویم های دیواری ، تقویم تک برگ است .در این تقویم روزهای خاص و وقایع مهم ثبت می‌گردد و بسته به نیاز مشتری در اندازه های مختلف چاپ می‌شود. این نوع تقویم بیشتر در مکان های پر رفت‌وآمد نصب می‌شود که تنها لازم است با یک نگاه به صورت سریع به تاریخ های موجود در تقویم دسترسی پیدا کنیم.

در این نوع تقویم میتوانیم بسته به نیاز و محل قرار گیری در سایز های گوناگون طراحی کنیم. این نوع تقویم به دلیل ساده بودن نوع تولید و مواد مصرفی ، قیمت مناسبی دارد که خود یکی از دلایل استقبال مشتریان است.بسته به نوع سفارشات اکثرا بر روی مواد مصرفی  ساده چاپ می‌شود.

تعریف کلی تقویم دیواری چهاربرگ و تک برگ و کاربرد آن

تقویم دیواری (به انگلیسی Wall Calendars) همان گونه که مشخص است بر روی دیوار نصب می شود. اگر چه با پیشرفت تکنولوژی سبک دکوراسیون خانه ها و ادارات تغییر فراوانی کرده ولی در بسیاری موارد تکنولوژی نتوانسته است تغییر چندانی ایجاد کند. تقویم دیواری 1403 یکی از مهمترین این ادوات است که البته تنها برای دکور اتاق استفاده نشده و به عنوان وسیله اطلاع رسانی در هر خانه یا محل کسبی وجودش ضروری است. اگرچه اطلاع از تاریخ و مناسبات با برنامه های موبایلی برای همه امکان پذیر است ولی هیچ چیز نمی تواند جای یک تقویم دیواری را بگیرد. انگار اهمیت زمان و روزها در تقویم دیواری بسیار بیشتر از تقویم موجود در موبایل شما است. در این نوشته به معرفی چند نوع از انواع مختلف تقویم دیواری سال 1403 پرداخته ایم تا راهنمای شما برای سفارش تقویم دیواری مطلوبتان باشد.

تقویم دیواری 1403

تقویم دیواری چهاربرگ و تک برگ در جنس های مختلفی تهیه می شود. چاپ تقویم دیواری تک برگ 1403 در نوع کاغذی مقوایی از جنس کاغذ گلاسه 135 گرم تا مقوا 300 گرم با چاپ 4 رنگ و روکش UV مات یا براق، سلفون مات یا براق، UV موضعی براق و اکریلیک تولید می گردد. تقویم دیواری در نوع حصیری در دو نوع ایرانی و چینی (وارداتی) تولید می گردد. نوع دیگر تقویم دیواری می تواند از نوع چوبی باشد. طرح روی ساعت دیواری می تواند موضوعاتی مثل اماکن (تاریخی، باستانی، مذهبی، عمومی) و یا موضوعات هنری (خطاطی و نقاشی)، طبیعت (کوه و غروب خورشید، دریاچه، گل، رودخانه، آبشار، پرنده)، وسایل نقلیه (اتوبوس، کامیون، موتورسیکلت، دوچرخه، سواری)، دکوراسیون، شخصیت ها (بزرگان، مرد و زن، کودک) و یا اختصاصی باشد که با توجه به سفارش مشتری، تصویر از موضوع فعالیت مشتری انتخاب می شود و در تعداد صفحات و ابعاد دلخواه مشتری تولید می شود.

سایز تقویم دیواری چهاربرگ و تک برگ 1403

تقویم های دیواری چهاربرگ و تک برگ بسته به سلیقه مشتریان در ابعاد متفاوت طراحی و چاپ می شود.معمولا تقویم های دیواری در سایز های 45*30، 50*35 برای چاپ صرفه اقتصادی بیشتری دارند ولی شما می توانید تقویم دیواری خود را در ابعاد 48*23، 35*25 چاپ کنید.نوع دیگر تقویم دیواری که ابعاد بزرگی را دارند و به نام تقویم بزرگ دیواری مشهوراند سایز این نوع تقویم 70*30 می باشد.خرید تقویم دیواری بزرگ 1401 در مجموعه سالنامه مادگراف  به صورت طراحی کاملا اختصاصی فراهم می باشد.تقویم دیواری بزرگ 1401 به دلیل سایز بزرگی که دارد به شما در مطرح شدن کمک بسیار شایانی می کند.

طراحی تقویم دیواری تک برگ 1403

طرح تقویم دیواری چهاربرگ و تک برگ 1402 را بسته به سلیقه های مختلف طراحی می شود شما می توانید طراحی تقویم دیواری مورد نظر خود را به صورت حرفه ای با مجموعه ما تجربه کنید و قبل از چاپ طرح تقویم دیواری خود را تایید و سپس با قیمت مناسب و ارزان به چاپ رسانید.تقویم های دیواری 1401 در طرح های گوناگون توسط واحد سالنامه مادگراف طراحی و چاپ می گردد.

چاپ تقویم دیواری چهاربرگ  1403

واحد سالنامه مادگراف و هدایای تبلیغاتی مادگیفت هر ساله تعداد انبوهی از تقویم های دیواری عمومی را در تیراژ 10000 عدد از هر مدل تولید می کند امسال هم طبق روال هر سال تولیدات مجموعه به بیش از 30 مدل طرح تقویم دیواری سال 1403 رسیده شما میتوانید نمونه های تقویم دیواری را در بخش کاتالوگ محصولات دانلود نمایید. چاپ این نوع تقویم ها در فضایی که برای تبلیغ خالی گذاشته شده است شما مشتریان جهت چاپ تعداد های زیر 1000 عدد می توانید از چاپ سیلک استفاده کنید و اگر تعداد سفارش تقویم دیواری از 1000 عدد به بالا باشد امکان چاپ افست به صورت کاملا اختصاصی نیز وجود دارد که شما می توانید بسته به تعداد سفارش خود چاپ را نیز انتخاب کنید.مجموعه مدیران این امکان را دارد تبلیغات شما را در تعداد های کمتر از 1000 عدد بر روی تقویم های دیواری 1401 به صورت چاپ افست درج نماید.

انواع تقویم دیواری تک برگ 1403

تقویم های دیواری نسبت به دیگر تقویم ها شامل دسته های مختلفی نیست بلکه به صورت مدل های مختلفی طراحی و چاپ می رسد.اما می توان آنها را به چند دسته کلی تقسیم کرد که به صورت کاملا تخصصی در ادامه این مطب با آنها آشنا می شویم.

انواع تقویم های دیواری چهاربرگ و تک برگ

  • تبلیغاتی
  • عمومی
  • اختصاصی

تبلیغاتی

امروزه اکثر کسب و کار ها برای تبلیغات کار خود دنبال یک ایده مقرون به صرفه هستند که در عین تبلیغات،  کاربردی نیز باشد یکی از این ایده ها تقویم است، که به دلیل ساده بودن مواد مصرفی بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.چه مشاغل بزرگ و چه کوچک اکثرا برای رونق در کسب و کار خود تقویم دیواری متناسب با شغل خود را چاپ می‌کنند. این کار در روند رشد کسب و کار تاثیر بسزایی دارد و اینکه تقویم های دیواری به دلیل مقرون به صرفه بودن مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد.

عمومی

در تقویم عمومی از طرح های ساده استفاده میگردد که بتوان در اکثر مکان ها مورد استفاده قرار گیرد. معمولا در شرکت ها ،مطب پزشک، مدارس، دانشگاه، و دفتر ها و…. استفاده می‌شود.

بهتر است  تقویم عمومی دارای یک برگ باشد تا دسترسی به تمام روزها و ماه های سال برای مراجعه کننده راحت باشد.

اختصاصی

در این مدل می توان به شکل خصوصی تمامی مناسبت های شخصی مانند تولد ها و سالروز های مهم را مشخص کرد و همچنین میتوان عکس های دلخواه را در کنار تقویم قرار داد و بسته به سلیقه در چند صفحه یا در یک برگ چاپ کرد.و بسته به نوع سلیقه میتوان از نوع صحافی های فنری و… استفاده کرد.

دیجیتالی

این نوع تقویم بیشتر در بانک ها و بعضی مراکز مانند : دانشگاه ها، مدارس و… وجود دارد که به صورت دیجیتالی تاریخ همان روز را به میلادی و شمسی و قمری نشان میدهد. بعضی از این تقویم ها نشان دهنده ساعت نیز است.

کاربردهای تقویم دیواری تک برگ 1403:

  • مورد استفاده قرار گرفتن در مکان های پر رفت و آمد.
  • به دلیل کم هزینه بودن جنبه تبلیغاتی دارد.
  • در مراکز پزشکی و نوبت دهی برای دسترسی به روزها از این نوه تقویم زیاد استفاده میگردد.

مزیت های تقویم دیواری تک برگ و چهار برگ

  1. اصلی ترین مزیت این تقویم، نصب آن بر روی دیوار است که جای کمی اشغال میکند.
  2. در مکان های پر رفت وآمد جلوی دید است.
  3. کم هزینه بودن این تقویم بسیار مورد توجه میباشد.
  4. به دلیل صفحات کمتر و ارزان بودن از متریالی استفاده می‌شود که بسیار سبک است.
  5. تنوع در تعداد برگ های این تقویم، که از 1 برگ برای نشان دادن کل سال شروع میشود و 4 برگ برای نشان دادن هر فصل در یک برگ و نهایتا در تعداد معدودی به 12 برگ برای نشان دادن هر ماه در یک برگ نیز می‌رسد.
  6. کم وزن بودن و سبک بودن این نوع تقویم
  7. در تقویم دیواری باید، نوشته ها و جداول با فونت خوب و سایز مناسب طراحی گردد.
  8. تمامی قسمت های تقویم به دلخواه مشتری طراحی می شود و فضای تبلیغاتی تقویم محدود نمی باشد، در هر طول و عرضی از سایز اصلی برگه می توان تبلیغات شما را درج نمود.

اندازه :

تقویم های دیواری در سایز های a2,a3,a4,a5  به صورت افقی و عمودی، بسته به نوع کاربرد و نیاز مشتری چاپ میگردد.

صحافی تقویم دیواری 4 برگ :

  • برای وصل کردن برگه های تقویم رومیزی و نصب آن به دیوار میتوان از صحافی های مختلف مانند: فنر و شاسی استفاده کرد.
  • برای زیبا تر شدن تقویم می‌توانیم از خدماتی مانند: طلاکوب ، انواع سلفون ها ، یووی موضعی و..استفاده کنیم.

روکش uv   :

روکش یووی یکی از خدمات بعد از چاپ در تقویم های دیواری میباشد که میتوان از آن در قسمت های مختلف خلاقانه استفاده کرد . این نوع روکش مانند یک لایه براق و برجسته بر روی صفحات تقویم استفاده کرد که در حالت های مختلف وجود دارند مانند یووی ساده ، یووی شنی و یووی اکیلی استفاده کرد که بسته به نوع طراحی میتوان برای پوشاندن سطح کامل برگه ها استفاده کرد و اینکار بر روی زیبایی تقویم تاثیر بسزایی دارد.

طلا کوب :

یکی از زیباترین خدمات چاپی برای تقویم های دیواری فویل کوب میباشد که در زیبایی و کیفیت محصولات نقش بسزایی دارد چاپ فویل کوب با داشتن تنوع رنگی بالا مانند : نقره‌ای، طلایی، بژ، مشکی، آبی و قرمز تاثیر زیادی در تقویم های دیواری دارد. همچنین از چاپ های فویل کوب میتوان برای درج لوگو و نام برند بر روی تقویم استفاده کرد و بستگی به خلاقیت طراح دارد.

قالب اختصاصی :

یکی از راه های خلاقانه تر شدن و زیبا تر شدن استفاده از قالب های اختصاصی است.این قالب میتواند با موضوع کار سفارش دهنده طراحی شود.

مدل های چاپ تقویم های دیواری تک برگ:

  • حصیری
  • چوبی
  • فانتزی
  • مقوایی

تقویم دیواری حصیری:

در این مدل تقویم از صفحات حصیری شکل استفاده میگردد که روی این صفحات، تقویم در طرح ها و رنگ های مختلف چاپ میشود.

تقویم دیواری چوبی :

در این طراحی تقویم روی یک تکه چوب حکاکی شده که برای مکان های رسمی و شیک مورد استفاده قرار میگیرد.

تقویم دیواری فانتزی :

تقویم های دیواری فانتزی معمولا برای کودکان و سنین پایین تر طراحی می‌شود که در مکان هایی مانند مدرسه و مهدکودک، و آموزشگاه ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد .در این نوع طراحی بیشتر از طرح های عروسکی و فانتزی استفاده میگردد.

تقویم دیواری تک برگ مقوایی:

تقویم های مقوایی که معمولا ساده ترین نوع تقویم های دیواری هستند متریال استفاده شده از مقوا است و طبق طراحی و سفارشات از لوگو ها و برند ها استفاده می‌شود.

باید ها و نباید ها در تقویم دیواری:

  • بهتر است در تقویم دیواری روزهای تعطیل و مناسبت ها با یک رنگ مخالف مشخص شود.
  • بهتر است قسمتی را برای یادداشت های ضروری اختصاص دهند.
  • بهتر است ازسالنامه های شمسی،قمری ومیلادی در تقویم استفاده شود.
  • بهتر است که از متریالی استفاده گردد که وزن کمی را تقویم داشته باشد.
  • بهتر است در این تقویم ازجدول برای نظم بیشتر استفاده گردد.
  • بهتر است از موادی استفاده شود که دوام استفاده به مدت یکسال را داشته باشد.
  • بهتر است برای طراحی تقویم از رنگ هایی متناسب با فصل مورد نظر استفاده شود تا جذابیت کار را بالا ببریم.
  • تصاویر انتخابی در تقویم بسیار مهم هستند نباید از تصاویر خسته کننده استفاده شود یا اینکه خیلی خلوت باشد.
  • اگر تقویم تبلیغاتی طراحی میشود نباید سایز تقویم کوچکتر از تبلیغات باشد و یا اینکه سایز تبلیغات انقدر کوچک باشد که دیده نشود پس باید تقویم و تبلیغات متناسب باشند تا علاوه بر کاربرد تقویم تبلیغات جذابی هم داشته باشیم.
  • میتوان برای جذاب شدن، جشن های ایران باستان را در تقویم مشخص کرد.

مزایای چاپ تقویم دیواری تک برگ :

  • تقویم دیواری 1402 به دلیل دیواری بودن برای استفاده عموم راحتتر است اما تقویم رومیزی تنها برای استفاده افراد پشت میز است و نسبتا محدود تر می‌شود.
  • تقویم های رومیزی سایز نسبتا کوچکتری نسبت به تقویم های دیواری دارد.
  • تقویم رو میزی یادداشت دار وزن سنگین تری نسبت به تقویم های دیواری دارد اما قابلیت یادداشت برداری برای آن یک مزیت محسوب میگردد.
  • تقویم تک برگ قیمت مناسب تری نسبت به تقویم رومیزی دارد.
  • در تقویم رومیزی به دلیل تعداد بیشتر برگه ها میتوانیم تبلیغات بیشتری در سایز کوچک ارائه دهیم اما در تقویم دیواری از تعداد کمتری تبلیغ در سایز بزرگتری میتوان استفاده کرد

برای انتخاب بهترین تقویم های دیواری و مشاوره جهت تبلیغات کسب و کارتان میتوانید با واحد سالنامه مادگراف تماس بگیرید ما با ارائه بهترین خدمات و طراحی ها و با استفاده از بهترین دستگاه ها، با داشتن سابقه کار طولانی در این زمینه در خدمت شما هستیم.

اطلاعات بیشتر ...